pondělí 1. dubna 2013

Mrkvový dort ze Starbucks

Mám ráda "mokré" buchty. Mám ráda krémy které nejsou z másla. Mám ráda dorty, které s minimem úsilí zaručují úspěch. A jestliže je něco označeno jako nejoblíbenější koláč ze Starbucks...kdo by odolal. Jejich borůvkový cheesecake je teda moje number one, ale tomuhle ráda věnuji moje čestné number two. Recept je ze stránek BBC, ale najdete ho i v Apetitu. A ještě něco - nemusí to být dort. Můžou to být muffiny s krásnou bílou čepicí z krému. Nebo řezy udělané na plechu. Jak budete chtít!
  Vzala jsem dort s sebou na  velikonoční setkání přátel s dětmi a podle reakcí to vypadalo, že  má úspěch a zpátky jsem nesla už jen prázdný talíř. A ještě kupu bizarních velikonočních vajec made by Vojta. Kamarádka, která setkání pořádala, je kreativcem první kategorie, takže jsme obdrželi voskové vejcosvíčky, ty se namáčely do  barevného parafínu a pak se do nich rylo, lepily se barevné kamínky, kreslilo..., normální vajíčka se barvila ve šlupkách od červené cibule (nebarvila) a ještě v něčem taktéž přírodním,  co nebarvilo. Možná příště vezmeme firmu OVO a její barvičky na milost, protože s výhledem na sněhovou kalamitu za oknem bylo barev sakra potřeba.
   Poté, co se dítka zkoulovala a ve sněhu, doprovázeje se malým šamanským tanečkem, odrecitovala báseň o tom jak "Táta včera na venku našel první sněženku" bylo přivolávání jara učiněno zadost. Poklad na zahradě nalezen a rozebrán, sníh z čepic otřepán a už se zase sedělo vevnitř a na rty se draly vánoční koledy...
Veselé Velikonoce!

4 vejce, 1 a 1/4 hrnku oleje (slunečnicový nebo olivový), 2 hrnky hnědého cukru, 2 lžičky vanilkového extraktu, 2 hrnky polohrubé mouky, 2 rovné lžičky jedlé sody, 2 rovné lžičky prášku do pečiva, 1/2 lžičky soli, 2 lžičky skořice, 3 hrnky mrkve nastrouhané nahrubo, 1 hrnek vlašských ořechů

Krém: 500 g mazacího sýra (Philadelphie nebo Lučiny), 2 hrnky cukru moučka, šťáva z 1 citronu, 1 lžička vanilkového extraktu, 2 lžíce másla (aby poleva nepopraskala)

Vyšleháme vejce s cukrem a vanilkovým extraktem. Přidáme vše sypké a taky olej. Řádně promícháme a vmícháme mrkev a ořechy (nasekané nadrobno). Troubu rozehřejeme na 175 C. Formu vymažeme, vysypeme hrubou moukou a hmotu do ní nalijeme. Peče se cca hodinu ( u mě se pekl hodinu a čtvrt). Pokud vrch dortu hnědne více než chcete, přikryjte ho při pečení alobalem.
Po třech hodinách po upečení můžete dort rozpůlit a potřít třetinou krému. Zbytkem krému natřeme vršek a boky dortu. Můžeme ozdobit marcipánovými vajíčky a mrkvičkami, ale i bez nich je skvělý!

85 komentářů:

  1. nádherný dort, myslím, že bych si na něm taky pochutnala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, kivi, budu ho jistotjistě opakovat, protože na manžela například už nezbylo. A jsem si jistá že mu chutnat bude...

      Vymazat
  2. vypadá nádherně! já zrovna dělala mrkvový koláč včera, ale rozpadl se mi v ruce, mrcha :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neva, může se vyjíst lžičkou:-)

      Vymazat
  3. Hmm, taky upřednostňuju "vlhké buchty" :-) Na dusivky mě neužije. A tohle vypadá báječně, navíc nenásilný způsob jak dostat do strávníků zeleninu :-)
    Moc děkuju za inspiraci, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu ráda, když pak napíšeš, Baru:-)

      Vymazat
  4. nooo asi si dam povedat a tento kolacik vyskusam... :) dakujem za recept

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji jsem ráda že Vás zaujal. Dejte vědět jeslti chutnal.

      Vymazat
  5. Skvelý koláč, budem musieť vyskúšať. Tiež milujem vlhké buchty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, jsem to nenapsala nejchytřeji, ono kdo by měl rád suché dusivky:-) Asi nikdo, žejo...

      Vymazat
  6. Miluju hrnkové recepty...a na mrkvový mám chu´t už asi týden, takže je jasno! Díky moc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, s hrnkama to jde líp od ruky, to je fakt!

      Vymazat
  7. Vypadá perfektně! Určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vandi, miluju tvoje recepty a když jsou navíc ještě hrnkové o to víc ..... dort určitě vyzkouším, vypadá krásně, ..... přeju ti hezké Velikonoce ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Marki, doufám že u vás byly taktéž veselé a hezké!

      Vymazat
  9. Vypadá božsky, dělala jsem mrkvový dort asi před půl rokem a taky měl úspěch. hezké Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Dělávám ještě jeden a ten je taktéž oblíbený.

      Vymazat
  10. Tak já slibuji, že taky konečně vyzkouším mrkvový koláč. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slib si píšu:-) a doufám že se máš v té Itálii hezky a že už si příští týden vyzvednu tu čokoládu!

      Vymazat
  11. Tak takhle sexy mrkvový dort jsem ještě neupekla, je krásný!!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani ty jsi zlatá a umíš hezky pochválit. Děkuji!

      Vymazat
  12. Já se z tebe a tvých historek asi počurám :-)
    Mrkváš č je sexy, loni jsem pekla mrkvového beránka, ale mrkvovžý dort je teda nejmíň ještě o level výš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madluš, taky jsem koketovala s myšlenkou udělat berana. Ale jako každý rok, jsem se k beránkovi nedostala- A to už jsem letos opatřila i formu!

      Vymazat
  13. mrkvový koláč je mj nejoblíbenější! polevu dělám z tvarohu a lučiny, a nebo úplně bez, když jsem líná....a ve formě muffinů to mám taky moc ráda :)
    ve Starbucks jsem tuhle dobrotu měla jednou, a už se těším, až zase budu někde, kde starbucks je (protože u nás na konci světa v Brně ne .. :D ), a zase si ho dám, nejlepší snídaně všech dob! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, Markétko taky toužím aby Starbucks zavítal do Brna...marně zřejmě:-)

      Vymazat
    2. Tak už jste se Starbucks v Brně dočkala! 🙌

      Vymazat
    3. A jak už je pravidlem, co je v Brně, ještě jsem do něj nezavítala:-D

      Vymazat
  14. Zrovna jsem dopekla mrkvové muffiny podle receptu od Dity P., na který mě nalákala Chez Lucie. Teď to vypadá, že budu porovnávat mrkvových receptů asi ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
  15. Takže hlásím, že upečeno, snězeno...trošku jsem obměnila krém, ale byly úžasné. Děkuju moc!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Super způsob, jak do děcek nacpat nějakou zeleninu ;-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ještě by chtělo připsat, že je potřeba mít pořádnou mísu na těsto ;) - no, nějak jsem to zvládla ale určitě si pro příště pořídím větší.
    Dort se dopéká, jednoho mufina jsem už horkého koštla a je super nadýchaný, vláčný, jen příště asi uberu trochu cukru.

    OdpovědětVymazat
  18. Ten dort je krásnej! Jinak velikonoční vajíčka u nás proběhly za spolupráce cibulových slupek a barev od OVA :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ozkoušeno a dostává za 1.
    Měla jsem asi jen hodně sladkou mrkev, tak příště uberu trošku cukru, ale jinak fantastický!

    OdpovědětVymazat
  20. Vypadá krásně :) Můžu jako krém použít 250g mascarpone a 250g lučiny?

    OdpovědětVymazat
  21. Úžasný blog, úžasné recepty, krásné fotografie!!! Díky za něj :)!
    Mrkváč za poslední dva týdny upečen 2x :) a dnes se chystám na limetkový...

    OdpovědětVymazat
  22. Přidávám na svůj bakelist :) Vypadá zatraceně dobře :)

    OdpovědětVymazat
  23. ahoj. vypadá to neskutečně :-) v pátek to prubnu na víkend... jak velkou formu jsi prosím použila. jinak super blog!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 24 cm, omlouuvám se za pozdní odpověď byla jsem v zahraničí

      Vymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  25. :) Dort vypadá krásně a postup mi nepřipadne ani moc složitý :) mamka má v srpnu narozeniny tak už si píšu do deníčku, co jí mám upéct :D aspon nebude jako každoročně krémový "umělý" dort z cukrárny ;)

    OdpovědětVymazat
  26. Určitě v blízké době vyzkouším, vypadá nádherně :-) Chtěla jsem se vás zeptat, kde jste sehnala ty mkrvičky? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mrkvičky jsem si ušudlila vlastníma ručkama, Adélko:-D

      Vymazat
  27. Dobrý den, tak tento víkend jsem pekla mrkváč poprvé a musím říct, že se opravdu moooc povedl, jen jsem všude ubrala hrnek cukru :) chutnal všem tak moc, že už mám objednávku na další :) jen jsem měla problém s marcipánem,koupila jsem bílý a při barvení hodně zřídnul a v ledničce dopadl hodně roztekle..nevíte jak na to ,aby byl pevný? děkuji :))

    OdpovědětVymazat
  28. Tak a protože miluju výzvy a předcházím tím zklamání,že se něco podruhé nepovede :)) jsem se vrhla na pečení tohoto mrkvového zázraku.Také jsem ubírala cukr a po namazaní a odležení do druhého dne jsme čekala nějakou zradu,třeba v podobě rozteklého marcipánu.A mnou očekávaný problém se nedostavil a navíc sváteční hosté byli nadšení!!!!!!!! A já jsem tak zase postoupila ve zdolávání výzev a předkládání neotřelého.Děkuji,děkuji:))))

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj dnes jsem upekla dort prckovi, místo dortové formy jsem ho dala na plech a po natření krémem jsem ho nakrájela na kostky. Je fakt vynikající. A cukr jsem neubrala, tentokrát jsem si prostě neosladila kafe :D
    Díky za bájčný recept!
    Kačka

    OdpovědětVymazat
  30. Těsto je fantastické, ideální (nejen) podle mě se zhruba 2/3 zde uvedeného množství cukru. Ale krém mi přijde velmi špatný - sladko-slaný, tekutý. Doporučuji buď s cukrovou polevou nebo s klasickým karamelem, nastaveným smetanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý anonyme. Ale ono to tak má chutnat. Tohle je prostě krém z Philadelphie a ta taková je.

      Vymazat
  31. Tento dort jsem od července pekla už několikrát a je úžasný. Zrovna zítra ho budu péct jako narozeninový. Těsto dělám přesně podle receptu, ale do krému dávám jen jeden hrnek cukru a moc nám to tak chutná. Místo Philadelphie se mi osvědčil Cream chees z Kaufu, krém zůstává krásně hustý. Doporučuju všem i začátečníkům, protože poprvé mi ho upekl můj přítel k narozeninám, já jsem mu je dala tento recept. Moc za něj děkuju.

    OdpovědětVymazat
  32. Na mrkvový dort se chytám, už snad o dob co jsem začala péct, a stále nic, tak doufám, že mě tento recept dostatečně nakopl ;)

    OdpovědětVymazat
  33. Prosím tě, kde kupuješ barvy na marcipán a jakou značku? Děkuji a chválím bezva reept. Už mám upečeno a jdu zdobit. Alena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. barvy wilton, gelové. Zdravím! A prosím za prominutí za tak pozdní odpověď...

      Vymazat
  34. Díky za super recept, dort je vynikající. Za poslední dva měsíce jsme ho při různých příležitostech dělali snad 5x. Akorát na mě většinou nezbude, tak si ho asi jednou budu muset udělat jen pro sebe:-) V receptu na dort nic neměním, ale polevu dělám jen z lučiny a moučkového cukru, protože tak nám to prostě chutná...

    OdpovědětVymazat
  35. Zkoušel jste někdo do formiček jako muffiny ,musí se vymazávat ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jo, ale jestli jsem vymazávala nevím ... spíš ne, ale dost často používám olej ve spreji ... je to rychlovka a dostane se to všude.

      Momentálně ho mám zas v troubě ... jen došla skořice, tak jsem dala perníkové koření a vanilkový extrakt taky doma není ... ale myslím, že i tak se sní. Vzhledem k tomu, že originál jsem nikdy nejedla mi to vadit určitě nebude ;-)

      Vymazat
  36. Dobrý den, chystám se na dortík, můžete mi prosím říct, do jak velké formy je tohle množství? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  37. Dort byl výborný, dělala jsem jej do menší formy, tak zbylo ještě na cupcaky. Dle rad jsem ubrala cukru, přidala trochu rozmixovaného ananasu. Krém byl z Lučiny, mascarpone a 1 šlehačky. Chtěla jsem zkusit ještě jeden recept, ale zkoušet už nebudu. Opravdu super, díky!

    OdpovědětVymazat
  38. Dobrý den, omlouvám se, jsem totální "pečící" začátečnice a možná i nepozorná čtenářka, ale krém na dortík mám šlehat šlehačem? Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  39. Dobrý den, dort je výborný. Také dávám méně cukru do polevy - možná proto mi poleva nikdy úplně neztuhne :)

    Když jsem dělala poprvé krém z Philadelphie, krém mi samotný moc nechutnal. Po uležení dortu je ale ta chuť bomba, skvěle se to doplňuje.

    OdpovědětVymazat
  40. Ano to rozležení tomu dortu prostě dodá další rozměr:-) souhlasím

    OdpovědětVymazat
  41. Teda musím říct, že tento blog je masakr!!! :-) Narazila jsem na něj,když jsem hledala recept na mrkvový dort :-) no ingredience už mám nakoupené a ve čtvrtek se do toho pustím :-) teď jdu péct se synem sýrové sušenky, bude vykrajovat :-) stránky už mám uložené v oblíbených a myslím že se zde budu inspirovat hodně často :-) jen jsem se chtěla zeptat, jak velký hrnek jste použila u dortu?? Díky :-) Iwis

    OdpovědětVymazat
  42. Normálni, kavovy/cajovy hrnek, takovy ten stary po babicce:-D

    OdpovědětVymazat
  43. Teď jsem dort ochutnala a chutnal. Podle komentářů jsem cukru ubrala, no to byla chyba lávky :-) klidě by snesl ty dva hrnky cukru :-):-) tak zase příště :-) sladkého není nikdy dost :-)takže neměnit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aháá, tak tady přesně vidíme, že každý má míru snesitelnosti cukru jinde. NO, já taky cukr neubírám. Sice pak přibírám, ale tuto oběť zrovna tomuhle dortu přináším ráda. Tak příště.

      Vymazat
  44. smím se zeptat, jako nezkušená kuchařka, zdali všechny suroviny na krém prostě utřít, vyšlehat anebo jak? :) a také, zdali se dá nahradit vanilkový extrakt luskem (nebo práškem, máme ho z m&s)? tuším, že ano, ale nevím, v jakém poměru. děkuji!

    OdpovědětVymazat
  45. Buď ručně metlou, nebo třeba na pomalou rychlost šlehačem, ale přímo šlehat ne. Pravá vanilka určtitě nahradí esenci, mělo by to být vlastně naopak:-) Jen to vyjde draho. Asi bych vyškrábla jeden lusk. Prášek neznám.

    OdpovědětVymazat
  46. Na radu komentářů jsem rovněž ubrala cukru, zato krém jsem namíchala z mascarpone a frischkäse a byl výborný! Chutnal i těm největším kritikům:)

    OdpovědětVymazat
  47. Upečeno a ochutnáno- fakt luxusní! Děkuji za super recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za zprávu, mám radost že chutnal!

      Vymazat
  48. Tortu som piekla dnes druhý krát, je výborná, odporúčam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mě těší, že tenhle recept má hodně fanoušků:-D

      Vymazat
  49. Moc děkuji za zveřejnění receptu. Dort nemá chybu a je vážně rychlý! Za poslední měsíc jsem ho pekla již třikrát a pokaždé chtěli recept! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třikrát za měsíc, to vypadá že opravdu chutnal:-) Jsem moc ráda a děkuju za komentář.

      Vymazat
  50. Uz je upeceny,jen promazat uz se na nej tesime :-)

    OdpovědětVymazat
  51. Vyzkoušeno, slavil velký úspěch!!. Dnes ho budu péct k narozkám. Díky za skvělý tip!

    OdpovědětVymazat
  52. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  53. Mohu se zeptat, jak velká je forma, ve které jsi to pekla? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  54. Ahoj, je to naprostá pecka. Zařadila jsem pro sváteční příložitosti a peču ho už pravidelně ve čtvercové formě na dort. Dokonce ho jí i vybíravý děda a synek. Děkuji za recept. Pokud bys měla stejně lahodný recept i na cheesecake, sem s ním, prosím. Krásné velikonoční svátky. Alexa

    OdpovědětVymazat
  55. Dort chutná velice dobře. Jen mi nevyběhl vysoko jako tobě a kdyby ano, krém by mi na boky nevystačil. Cukru jsem dala jen jeden hrnek a stačilo to :)

    OdpovědětVymazat
  56. Mela jsem moc tekuty krem dle navodu, kde se mohla stat chyba?

    OdpovědětVymazat
  57. Zdravim... trochu jsem neodhadla velikost formy a pretekl. Nicmene jen jsem ochutnala ty odpadliky a uz ted vim, ze ho klidne snim cely sama. Je proste bozi... :)

    OdpovědětVymazat